loading...

marți, 24 octombrie 2017

Beneficiile migdalelor dulci pentru sanatatea noastra.

Pe langa faptul ca sunt delicioase, migdalele ofera multiple beneficii sanatatii. Ele  sunt o sursa excelenta de nutrienti sanatosi cum ar fi acizii grasi esentiali, fibre, vitamina E, magneziu, proteine, cupru, potasiu, mangan, calciu, fosfor, fier, vitamine din grupul B, riboflavina, biotina, zinc.
Migdalele sunt de doua feluri: dulci si amare. Spre deoasebire de migdalele dulci, migdalele amare contin o cantitate toxica de acid cianhidric, care poate fi mai departe transformata intr-o otrava numita cianura. Consumul unui pumn de migdale amare neprelucrate, crude poate duce la deces. In consecinta, acidul cianhidric trebuie eliminat din migdalele amare inainte ca acestea sa poata fi utilizate de catre oameni ca hrana. Denumirea de „migdale amare” nu inseamna neaparat un gust amar, dezagreabil. Extractele din migdale amare sunt folosite pentru a aroma un lichior foarte parfumat numit amaretto.
Migdalele dulci sunt folosite in multe retete in Asia, S.U.A. si zona Mediteraneana. Uleiurile din migdalele dulci sunt extrase pentru a se obtine uleiul esential de migdale, un ulei benefic cu proprietati vindecatoare pentru corp, dar si in uzul casnic.
Ca regula de baza, cu cat se proceseaza mai putin migdalele, cu atat este mai bine, deoarece migdalele decojite si prajite au mai putine beneficii decat cele crude, in coaja proprie.
Un lucru care poate mari continutul nutritiv al migdalelor este hidratarea si germinarea lor. Hidratarea si germinarea inlatura in mare parte antinutrientii naturali care impiedica organismul sa absoarba unele minerale. Migdalele decojite se pot pune la muiat peste noapte, intre 12–24 de ore intr-un bol mare, acoperite cu apa si apoi se scurg dimineata.
Migdalele dulci sunt foarte hranitoare si sunt considerate unul dintre cele mai sanatoase si bine echilibrate alimente. ¼ cana (aproximativ 35 de grame) de migdale intregi contine in jur de 7 grame de carbohidrati, 7,6 grame proteine, 4,1 grame de fibre alimentare, 18 de grame lipide, 1,7 grame zahar, colesterol zero si 206 de calorii.
Iata continutul de nutrienti corespunzator la ¼ cana de migdale:
vitamina A — 0,34 UI
vitamina B1 — 0,03 mg
vitamina B2 — 0,3 mg
vitamina B3 — 1,4 mg
vitamina E — 9 mg
acid folic — 11.39 mcg
calciu — 91,8 mg
fier — 1,6 mg
mangan — 0,09 mg
magneziu — 98,7 mg
fosfor — 168,6 mg
potasiu — 257,4 mg
zinc — 1,22 mg
molibden — 10,2 mg
seleniu — 0,98 mg
Nutritionistii si dieteticienii recomanda de multe ori consumul a 4-5 migdale zilnic pentru a putea beneficia de o viata sanatoasa. Deoarece migdalele nu contin nici grasimi, ele sunt, de asemenea, adecvate si in cazul acelor persoane aflate la dieta. Migdalele sunt disponibile in diferite forme (sarate, crude, feliate, cu coaja sau fara coaja, etc.).

Beneficiile migdalelor pentru sanatate
Beneficiile migdalelor se refera la mentinerea unei sanatati corespunzatoare a creierului, inimii si pielii.
1.         Migdalele crude si uleiul de migdale sunt considerate cele mai eficiente pentru creier. Consumul a cateva migdale in fiecare zi ajuta la imbunatatirea memoriei si a puterii de concentrare, mai ales la copii. Se crede, de asemenea, ca dezvolta inteligenta celor mici si, totodata, ii face mai activi.
2.         Beneficiile pentru piele ale migdalelor sunt deosebit de populare. Prin includerea migdalelor in regimul alimentar veti putea beneficia de o piele frumoasa, elastica si supla. Pe de alta parte, aplicand ulei de migdale direct pe piele, va ajuta, de asemenea, in a avea o piele neteda si sanatoasa. Utilizarea uleiului de migdale este binecunoscuta pentru tratarea problemelor pielii cum sunt ridurile, cearcanele, pielea uscata, punctele negre, cosurile si altele. Uleiul este un ingredient principal in multe uleiuri de masaj. Lasa pielea moale, neteda si odihnita. O masca preparata dintr-un amestec de ulei de migdale, miere si suc de lamaie face minuni pentru piele atunci cand se aplica o data pe saptamana. In afara de piele, tratarea problemelor parului este, de asemenea, un important beneficiu al consumului de migdale. Caderea parului, matreata, incaruntirea si asprimea pot fi ameliorate prin masaje zilnice cu ulei de migdale.
3.         Beneficiile uleiului de migdale dulci includ, de asemenea, tratarea si prevenirea pielii uscate si crapate. Acest ulei este, de asemenea, foarte des utilizat pentru masajul pielii bebelusului.
4.         Migdalele contribuie la mentinerea unor niveluri adecvate de colesterol prin cresterea nivelului de HDL si scaderea nivelului de LDL. Acest lucru ajuta la prevenirea a numeroase boli de inima. Unul dintre cele mai importante beneficii pentru sanatate ale consumului de migdale consta in faptul ca „are grija” de colesterolul rau (LDL) din organism. Migdalele sunt alimente bogate in grasimi, dar care contin grasimi mononesaturate, grasimi care sustin sanatatea. Aceste grasimi sunt asociate cu un risc redus de boli de inima. In unele studii, s-a descoperit ca, atunci cand migdale au fost consumate ca parte a unei diete sanatoase, beneficiile au fost cumulative.
5.         Grasimile monosaturate care se gasesc in migdale sunt bune pentru sanatatea inimii. Grasimile monosaturate, alaturi de antioxidanti, contribuie, de asemenea, la prevenirea bolilor de inima.
6.         Unul dintre nenumaratele beneficii pentru sanatate ale migdalelor este acela ca ele ajuta la mentinerea unei presiuni sangvine corespunzatoare si contribuie, indirect, la prevenirea bolilor cauzate de tensiunea arteriala.
7.         Migdalele contin acid folic, care este unul dintre cei mai importanti compusi ce previn malformatiile la nastere. In timpul sarcinii, migdalele sunt utilizate pentru tratamentul constipatiei, aspect frecvent observat la femeile insarcinate.
8.         Laptele de migdale organice contine mai putine calorii si, prin urmare, poate fi consumat de acele persoane aflate la dieta. Se stie ca laptele de migdale ajuta la pierderea rapida in greutate.
9.         Si parul se poate bucura de beneficiile uleiului de migdale, acesta fiind utilizat pentru tratamentul parului uscat precum si pentru prevenirea asprimii si caderii acestuia.
10.      Migdalele sunt bogate in riboflavina si fenilalanina. Aceste doua substante imbunatatesc functia neurologica. Cu alte cuvinte, migdalele sporesc puterea creierului si acesta este motivul pentru care sunt deosebit de bune pentru copiii aflati in perioada de crestere.
11.      Avand un continut ridicat in acid folic, migdalele sunt, de asemenea, extrem de benefice pentru femeile insarcinate si pentru nou-nascuti. Acidul folic este esential in prevenirea oricaror tipuri de anomalii la sugari.
12.      Unul dintre cele mai importante beneficii pentru sanatate ale laptelui de migdale consta in faptul ca nu contine lactoza ceea ce il face cea mai buna alternativa la laptele de vaca. Laptele provenit din migdale este mult mai potrivit pentru persoanele care nu tolereaza lactoza. Laptele de migdale isi gaseste utilizare in aproape toate retetele alimentare care contin lapte de vaca drept unul dintre ingrediente. In plus, laptele de migdale nu contine antibiotice si hormoni, are o valoare nutritiva ridicata, este sarac in calorii si are un gust delicios!
13.      Aportul regulat de migdale ofera o protectie impotriva diabetului. Una dintre principalele preocupari in diabet este reprezentata de nivelurile de zahar din sange rezultate dupa masa. Intr-un studiu realizat, medicii au furnizat subiectilor participanti atat o cantitate importanta de migdale, dar si un fel obisnuit de mancare. Dupa testarea probelor de sange — dinainte si dupa mese — au constatat ca masa care a continut migdale a contribuit, de fapt, la incetinirea cresterii nivelului de zahar din sange. A crescut, de asemenea, nivelurile de antioxidanti in sange, care este, din nou, un factor util impotriva colesterolului.
14.      Aparitia calculilor biliari poate fi, de asemenea, prevenita prin consumul de migdale. Doar 28 g de migdale in fiecare saptamana inseamna un risc de 25% mai mic de a dezvolta aceasta afectiune.
Pe langa varietatile prajite, sarate sau crude, migdalele pot fi, de asemenea, gasite si sub forma de unt. Untul de migdale este similar cu untul de arahide; delicios si sanatos.

Migdalele ca antioxidanti
33% din necesarul zilnic de vitamina E (care contine un antioxidant liposolubil) de care organismul are nevoie poate fi furnizat prin consumul a 28 g de migdale. Acesta este motivul pentru care sunt considerate o sursa bogata de vitamina E. Deci, prin consumul zilnic al unei cantitati atat de mici de migdale, puteti beneficia de cantitatea esentiala de antioxidanti si se poate, astfel, preveni aparitia unor boli cronice.

Migdalele – Efecte secundare!
Cantitati mici de migdale se potrivesc, de obicei, foarte bine in cele mai multe diete, dar consumul unor cantitati prea mari poate provoca reactii adverse. Intelegand riscurile va ajuta sa va planificati in mod corespunzator dieta pentru a evita lucrurile neplacute. Prea multe migdale poate declansa cresterea in greutate, interactiuni cu medicamentele, exces de vitamina E si poate duce la probleme gastro-intestinale. in consecinta, consumati 15-20 migdale pe zi.

OBSERVATIE:  -  Conținutul acestui blog are doar un caracter informativ si nu se substituie diagnosticarilor si/sau recomandarilor medicale de specialitate.

                                                                                       sursa foto: 5fructe.ro

Niciun comentariu:

4 Articole interesante:

loading...
loading...